mandag 11. oktober 2010

Funnet nettbutikk løsningen som hjelper deg

Mandager er de hardeste dager å komme igjennom og starte en ny uke etter en god og slappet av helg, bruker jeg noen timer på jobb, med å søke etter forkjellige ting, som interesserer meg. Og her vil jeg bruke denne blogg for å fortelle dere andre om, hva det er, som jeg faller over hver mandag. Noe som jeg suns er bra, genialt, smart eller bare av interesse. Etter 3 kopper kaffe her idag på jobb, har jeg snart våkna opp og klar til å hoppe på dagens gjøremål og plikter. Men først vil jeg fortelle om en nettside som jeg tilfeldigt datt over. Lovt å hjelpe naboen med å søke etter en utbyder av nettbutikk løsninger og her falt jeg over en som jeg syns er riktig bra. og jeg prøvde å laste ned en gratis demo og brukt noen timer på å opprette noen varer etc, for å lære programmet å kjenne. Naboen har en bedrift og overveier å starte nettbutikk og så var det jo at jeg kommer i bilde. Han har nemlig ikke tid til sjøl og søke på internettet og prøve de forksjellige programmer som finnes, så den ansvar har jeg pådratt meg. Det gikk fort innen jeg fikk demoen tilsendt per e-post og så var det bare sette seg litt inn i det og skjønne hvilken måte den er bygget opp på. Og det var lett nok. Når man har fått overblikk hvordan prinsippene er bygget opp på, så er fort unna-gjort med kategorier, diverse produkter etc. En den smarte veiviser (Wizard) som dukker opp når man logger seg inn første gang, hjalp meg riktig mye med å få en valgt den riktige layout som jeg tror min nabo vil like og bli glad for. Jeg tror ikke det tar lang tid å lage en nettbutikk og jeg oppdaga at denne nettbutikk lager meta link etc og det er en bra ting. Godt naboen har meg til å hjelpe han, da han ikke skjønner så mye om internett etc og her kan jeg komme med min erfaring og gi en hjelpende hånd. Jeg tror nå jeg kan lage nettbutikk til naboen så han blir glad og fornøyd. Markedet er så stor syns jeg og det er så mange forkjellige programmer å velge imellom og jeg syns det er jungle derute. Men jeg tror man skal prøve seg frem og se hvilken løsning som passer en best og det samme med prisklasse. Det jeg legger vekt på er servicen og om den er klar til SEO, for så mye skjønner, er viktigt for å drive en nettbutikk og ha en egen nettbutikk, som er synlig derute på google. Blir spennende å se min nabo's kommende nettbutikk og når han har starta opp, så vil jeg dele den nettbutikk med dere, her i min blogg. Så jeg håper dere vil følge med og kanskje kan dere finne noe av interesse, som jeg hver mandag har besluttet meg for å skrive om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar